Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Τα σούπερ μάρκετ της ανεργίας

Του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Προκαλώντας άγρια το δημόσιο αίσθημα, σούπερ μάρκετ εκτοπίζουν από τα ράφια τους ακόμη και βασικά, ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, όπως τα οπωροκηπευτικά, αντικαθιστώντας τα με εισαγόμενα, συνήθως κακής ποιότητας.

Στα Καρφούρ, στο Βασιλόπουλο, στα Λιντλ και σε άλλα μεγαλοκαταστήματα, ο καταναλωτής υποχρεώνεται πλέον να επιλέξει ντομάτες Πολωνίας και Βελγίου, μαρούλια και καρότα Κίνας, ελιές Τουρκίας, αχλάδια Αργεντινής, πατάτες Αιγύπτου και μια σειρά άλλα εισαγόμενα προϊόντα, συνήθως κακής ποιότητας (το τονίζουμε).

Προϊόντα, δηλαδή, που παράγονται εν αφθονία στη χώρα μας και μάλιστα εξάγονται επί σειρά ετών σε πολλές χώρες του εξωτερικού, κατακτώντας τις τοπικές αγορές με την ανώτερη ποιότητά τους.

Με την τακτική τους αυτή τα σούπερ μάρκετ βάλλουν αφενός κατά του έλληνα καταναλωτή και αφετέρου κατά της παραγωγικής βάσης της χώρας, οδηγώντας πολλούς παραγωγούς στην απόγνωση, τη χρεωκοπία και την ανεργία.

Είναι το δεύτερο σημαντικό χτύπημα που επιφέρουν τα σούπερ μάρκετ στην εργασία και την οικονομία, μετά την ανεξέλεγκτη εξάπλωσή τους, που υποχρέωσε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να κλείσουν και χιλιάδες εργαζόμενους να μείνουν στο δρόμο.

Η νέα πρόκληση δεν πρέπει να περάσει. Ο καταναλωτής έχει χρέος να αντιδράσει. Kαι χίλιους δυο λόγους να προτιμά τα ελληνικά προϊόντα. Ένας είναι η ανεργία.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: